מה זה פיירוול ( חומת אש )? ולמה אתם חייבים FIREWALL ב2021!​

נתחיל עם כמה תשובות לשאלות חשובות

חומת אש ( פיירוול ) לעסקים ניתן לצרף כחלק משירותי מחשוב לעסקים שם ידאו להתאים לכם את ה FIREWALL אותו אתם צריכים עבור העסק שלכם

מוחת אש מומלצת הינה חומת אש אשר תדע לנטר בצורה המיטבית את התנועה הנכנסת לרשת ותדע לתת אישור רק למי שמורשה ועובר את הבדיקות המחמירות של ההגדרות

כמובן שיש כמה סוגים של חומת אש, כל סוג של חומת אש נקבע על ידי הצורך שלכם וסוג ההבטחה אותו אתם צריכים

לדוגמא: 

מחיר של חומת אש ( firewall ) בסיסי מתחיל  בסביבות 1500 ש”ח. המחיר כמובן משתנה לפי סוג מחומת האש אותו אתם צריכים

גניבת נתונים מהווה איום נפוץ מאוד בעידן הדיגיטלי, ואנחנו עדים יום ביומו על עליה מתמדת בגניבת נתונים בשנים האחרונות. מכיוון שה Data הוא הדבר החשוב והמשמעותי עבור העסק שלנו.

הן אנשים פרטיים והן חברות מוציאים הרבה מכספם ומאמציהם להגן על הנתונים שלהם באמצעות טכנולוגיות כמו פיירוול ( חומת אש ) וכו ‘. 

כיום נתמקד בעיקר ב- Firewall, ונבין מה זה פיירוול?  ובעיקר מדוע זה חובה להשתמש ב- Firewall בשנת 2021 בוא נתחיל.

מה זה פיירוול ( חומת אש )?

לפני שנגיע ללמה חשוב מאוד שיהיה לכם firewall, חשוב שנבין מה זה פיירוול?

חומת אש ( FIREWALL )  היא בעצם מערכת ניטור והגבלת גישה של תוכנות או משתמשים למחשב שלכם דרך הרשת.  המערכת עוקבת אחר התנועה הנכנסת ויוצאת מהרשת.

תפקידה של מערכת זו היא לאפשר או להגביל התנועה של תוכנות או משתמשים לפי בדיקות שהוגדרו. חומת אש מוודאת שרק משתמשים מורשים יקבלו גישה לנתונים

חוץ מזה המערכת מנהלת לוג פעילות כך שיהיה ניתן לעקוב אחר הפעילות ולנתח אותה.

רוצים לקבל מידע נוסף על שימוש ב פיירוול?

מה היא המטרה העיקרית של פיירוול ( FIREWALL )

כפי שהסברנו בסעיף הקודם, חומת האש עוקבת אחר התנועה ומאפשרת רק את התנועה המסווגת כבטוחה על פי הכללים המוגדרים. חומת אש משמשת כמסנן לתנועה נכנסת והיא מאפשרת תנועה בטוחה בלבד.

מהם הסוגים השונים של פיירוול?

חומות האש מגיעות הן בתוכנה והן בצורת חומרה. ישנם סוגים שונים של חומות אש, וניתן להשתמש בהם בהתאם לרמת האבטחה הרצויה. בחלק זה נסביר את הסוגים השונים של חומות האש.

  • Packet-filtering Firewall  ( חבילת סינון פיירוול )

זו היא חומת אש בסיסית, והיא מיועדת בעיקר לרשתות קטנות עם מעט תנועה. חומת אש זו מווסתת את התעבורה על סמך פרוטוקול ה- IP של תעבורת הרשת, כתובת ה- IP ומספר ה  PORT.
חומת האש הזו מגיעה גם עם מגבלות משלה, והיא לא עובדת כשמדובר במתקפות סייבר מבוססות אינטרנט. לכן, אם תרצו להגן על תעבורת רשת, תצטרכו לנקוט באמצעי הגנה אחרים.
 
  • Stateful multi-layer inspection (SMLI) Firewall  ( פיירוול דו שכבתי )

חומת האש לבדיקה רב שכבתית או SMLI Firewall היא חומת אש מתקדמת יותר המציעה הגנה טובה בהרבה מאשר חומת האש הבסיסית.
חומות האש של SML מסוגלות לווסת את התעבורה בהתבסס על state, port, protocol, יחד עם כללים מוגדרים על ידי מנהל המערכת. עם זאת, למרות היותה חומת אש מתקדמת, היא עלולה להיתקל גם בבעיות ביצועים, ובוודאי תזדקקו לתוכנת אבטחה נוספת כגון גיבוי בענן.
  • Next-generation Firewall – NGFW

הדור הבא של חומת האש או NGFW היא חומת האש המתקדמת והמתוחכמת ביותר שיש. חומת האש הזו לא רק מפקחת על התנועה אלא גם על תוכן התנועה יחד עם המקור של התנועה. פיירוול זו היא ההגנה הטובה ביותר מפני איומי סייבר, ובוודאי תזדקקו לחומת האש מהדור הבא.
  • פיירוול לתרגום כתובות רשת (NAT)

תרגום כתובות רשת או חומת אש NAT הוא סוג אחר של חומת אש המספק הגנה ברמת הרשת.
FIREWALL מסוג זה  מאפשר רק את התעבורה המבוקשת על ידי הרשת הפרטית שלך. זה יחסום את כל התנועה שאינה דרך הרשת הפרטית ותחסום אותה.

למה אתם חייבים הגנת פיירוול ב 2021?

לאחר שהסברנו מה זה פיירוול? ומה הם הסוגים השונים של חומת האש הקיימים, ננסה להסביר לכם למה השימוש ב FIREWALL הוא לא רשות אלא חובה בשנת 2021

  • Data Protection ( הגנה על המידע )

הסיבה העיקרית ביותר שבגללה אתם חייבים חומת אש היא הגנה  על הנתונים שלכם. בין אם אתם משתמשים פרטניים או חברה, הנתונים שלכם חשובים באותה מידה, ושימוש בחומת אש תספק הגנה רבה על הנתונים שלכם.

המלצה: שלבו שירות מחשוב ענן להגנה מיירבית על המידע שלכם!

  • Network Crash ( קריסת רשת )
אם אתם לא מכוסים עם פיירוול, כל אחד יכול להיכנס בקלות לרשת שלכם. מכיוון שלא תהיה חומת אש כלשהי שתגן עלכים, המערכת גם לא תגלה איומים נכנסים, והיא עלולה לחשוף אותכם לאיומים כמו תוכנות כופר ותקיפות זדוניות אחרות.
  •  Open Accses  ( גישה ללא בקרה )

אם למערכת שלכם אין את חומת האש, האקרים יכולים להיכנס בקלות לרשת שלכם ולכבות אותה. בהתאם לגודל הפעילות של החברה שלכם, ייתכן שייקח הרבה זמן להפעיל את המערכת מחדש, ואתם עלולים לאבד את הנתונים שלכם אם אין לכם גיבוי ענן טוב ואיכותי.

איזו חומת אש ( FIREWALL ) מתאימה לכם ביותר?

עכשיו שאתם יודע מה זה פיירוול , הסוגים של המערכת ולמה צריך את חומת האש, בואו נתייחס לשאלה החשובה מאוד, והיא: איזו פיירוול הכי מתאימה לכם?

התשובה לשאלה זו היא שתזדקקו ליותר משכבה אחת של פיירוול כדי להגן על הנתונים שלכם. חומת אש היא רק קו הגנה ראשון כדי להגן על הנתונים שלכם, ובוודאי תזדקק להרבה תוכנות וטכנולוגיות אחרות להגנה הדוקה על על הנתונים כדוגמאת אנטי וירוס למניעת וירוסים. פיירוול הוא אכן הדבר הראשון והמיידי אותו אתם צריכים אבל כאמור הוא רק קו ההגנה הראשון.

הדבר המגביל החשוב ביותר אותו מומלץ מאוד להכיל על העסק על מנת לשמור על המידע בצורה הגבוהה ביותר יחד עם חומת אש  הוא שירות גיבוי ענן. 

על מנת להבטיח שבנוסף להגנה המקומית על הרשת, יש לכם גיבוי של הנתונים על שרת חיצוני מאובטח  למקרה שהפיירוול נפרץ. בכל הנוגע לבחירת שירות הגיבוי בענן, תצטרכו לשקול דברים רבים אך אל תדאגה אתם מכוסים . תוכל לקבל הנחיות מלאות על ידי קריאת המדריך שלנו, שם שיתפנו את 6 הטיפים למציאת שירות גיבוי בענן מומלץ.

כתיבת תגובה