שרת וירטואלי מול שרת פיזי יעודי מה עדיף?

אז מה זה בכלל שרת וירטואלי או שרת יעודי, ולמה צריך לעשות את ההשוואה שבין שרת וירטואלי מול שרת פיזי?

מהו שרת וירטואלי?

שרת וירטואלי הוא סביבת עבודה אינטרנטית המיועדת לשימושים שונים הכוללים אחסון קבצים, אחסון אתרים, אחסון מסדי נתונים, אחסון אפליקציות. שרת זה כולל אפשרות להרצת שרתים שונים. לשרת וירטואלי דרושה תשתית פיזית, ועליה ניתן לבנות שרתים רבים בהתאם לחוזק החומרה, לכמות המעבדים, לשטח האחסון ולכמות הזיכרון. מחשוב ענן הוא תשתית של שרת וירטואלי.

מהו שרת פיזי?

שרת פיזי הוא שרת ייעודי, אך העבודה איתו מסורבלת יותר, דורשת תחזוקה ומרכיביו ישנים יותר. בהשוואה בין שני סוגי השרתים – השרת הווירטואלי גובר בשל הטכנולוגיה המתקדמת ובזכות התפעול, מה שהופך את הגיבוי בעזרת ענן למקצועי ויעיל יותר. רוצים לשמוע על היתרונות? המשיכו לקרוא.

יתרונות לשרת וירטואלי – אי התעסקות טכנולוגית והחלפת חומרה בקלות

מי שמשתמש בשרת וירטואלי לא מתעסק בחלק הפיזי ובחלק החומרה של השרת, וכך אין צורך בהתעסקות טכנולוגית מיותרת. העסק שלכם הוא אך ורק עם התוכנה של השרת. אם קורה משהו בצד החומרי, בעל תשתית הענן הוא האחראי הבלעדי. כמו כן, בשרת וירטואלי התשתיות מאפשרות להחליף חומרה בקלות ובלי לפגוע בשרתים האחרים.

למידע נוסף על שרת וירטואלי בענן

יתרונות נוספים - שיטת גיבוי והוספת משאבים

שיטת הגיבוי בשרת וירטואלי בענן יעילה מאוד, ובקובץ אחד תוכלו להכיל את השרת במלואו. תוכנה המותקנת תבצע גיבוי יום יומי, ויתאפשר שחזור כל השרת במהירות רבה יותר מהשרת הפיזי. חשוב לציין כי העבודה בשרת וירטואלי נוחה ויעילה, וניתן להוסיף משאבים כמו שטח לדיסק, כוח עיבוד,  זיכרון, לשכפל שרתים וסביבות עבודה. הכל נעשה בקלות ובלי לבזבז זמן. 

שרת וירטואלי מול שרת פיזי

האם אפשר להמיר שרת פיזי לווירטואלי?

רוצים לשדרג בשרת פיזי את הקיים? טכנאי “בשר ודם” יצטרך להגיע פיזית כדי לערוך את השדרוג במקום האחסון של השרת. צריכים לפרק את השרת כדי להחליף רכיב מסוים? ייקח לכם זמן רב מדי. אם יש לכם שרת פיזי ואתם רוצים להמיר אותו לשרת וירטואלי תוכלו לעשות זאת בקלות ובלי לגרום לפגיעות בהגדרות, בנתונים ובקבצים אשר קיימים בשרת הפיזי. עסקים רבים יכולים לעבור משרת פיזי לשרת וירטואלי כי מערכת ההפעלה פשוטה וגם הגדרות הרשת מאפשרות בקלות לבצע את המעבר כראוי.

שרת וירטואלי מול שרת פיזי - אז איזה שרת תבחרו?

בשיקול הדעת שאתם מפעילים בבחירת השרת הנכון, בדקו יתרונות מול חסרונות. ללא ספק, שרת וירטואלי ראוי מאוד להימצא בראש סדר העדיפויות שלכם, במיוחד אם אתם רוצים להתקדם עם הקדמה ולא להישאר מאחור עם טכנולוגיה מיושנת. שלבו את השרת הוירטואלי בענן עם שירותי IT שלכם והתקדמתם מאד בשמירה על המידע שלכם 

אנחנו ב ON365 נדע להתאים לכם את השירות המושלם עבורכם!