מחשוב ענן יתרונות וחסרונות

אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים את המושג “מחשוב ענן” כדאי שתפנימו אותו בליבכם משום שמחשוב ענן הוא השירות שיאפשר לכם מחשוב באמצעות שרת מרחוק, וכל זאת דרך האינטרנט. ללא ספק, זהו שירות שחוסך לכם רבות. אם תהיתם, השם ענן הוא הביטוי הגרפי של רשת האינטרנט, ומכאן שמו הרווח בציבור. נשמע מסובך? האמת שהכל די פשוט ומה שחשוב לזכור הוא שלמחשוב ענן יש יתרונות רבים וחסרונות מעטים. אם אתם סקרניים, אפשר לקרוא על אודות מחשוב ענן יתרונות וחסרונות ולבחור לבדכם את הדרך הנכונה לתפעול ממוחשב מרחוק.

יתרונות

  • התקנת תוכנות שונות בכמה מחשבים, שדרוג העיבוד ומערכת ההפעלה

מכונות וירטואליות מחלקות יחידה לכמה שרתים והן שולטות במשאבים הניתנים לכל יחידה ויחידה. למעשה אפשר להתקין תוכנות שונות במחשוב הענן ובכך היתרון הראשון נגלה. כך אפשר לחבר כמה מחשבים ביחד ולשדרג את כוח העיבוד וההפעלה. כיום כשהטכנולוגיה מפותחת מאוד קיימים שרתים המאפשרים הענקת שירותים בקלות ומכל מקום בלי הצורך הפיזי. מה שנקרא, בכוח הווירטואליות תשיגו את התוצאות הרצויות לכם במערכת המחשוב בבית ובעסק.

מחשוב ענן יתרונות כמה משבים
  • טכנולוגיה מפותחת וחדשנית עובדת עבורכם

יתרון נוסף נמצא בשרתים הפיזיים המתחברים ביניהם ויוצרים כוח רב של שטח עבור אחסון, זיכרון, עיבוד ותמיכה. יש שירות מחשוב ענן ובו יש מפרט טכני שניתן לעשות בו כל שימוש בהתאם לצרכים של הלקוח. יש תוכנה המותקנת על שרת, ולכן אין צורך לרכוש אותה בנפרד. באמצעות סיסמה אפשר להשתמש בתוכנה מרחוק אל מול הנתונים הקיימים הנשמרים בשרת וירטואלי. אפשרות נוספת היא לקבל שירות מחשוב ענן המספק תשתית, תוכנות וסביבת פיתוח נדרשת. היתרונות הם טכנולוגיה מפותחת וחדשנית העובדת עבורכם בלי להשקיע בתוכנות, בחומרה ובמשאבי אנוש. למעשה כל אדם ועסק קטנטן או גדול יכולים ליהנות ממחשוב ענן ולחסוך את ההשקעה המיותרת של כל מוצר בנפרד.

למידע נוסף על מחשוב ענן

  • מחשוב ענן יתרונות וחסרונות – זמינות 24 שעות ביממה

יתרון נוסף הוא הזמינות הקיימת 24 שעות ביממה. מחשוב ענן מאפשר לכם גישה מכל מקום למחשב שלכם באמצעות מחשב או טלפון עם חיבור ישיר לאינטרנט. תחשבו על החיסכון האדיר בזמינות מול חוסר הזמינות.

יתרונות מחשוב ענן זמינות
  • הוספת משאבים בלחיצת כפתור ואבטחת מידע ברמה גבוהה

ואם במשאבים עסקינן, דעו כי כאשר מידע המחשב נמצא במחשוב הענן אתם יכולים להוסיף משאבים מתי שאתם רוצים. כל זה בלחיצת כפתור. היש פשוט מכך? לא במאה העשרים ואחת. יתרון אחר נמצא באבטחת המידע שתזכו לה במחשוב הענן. כאמור מחשוב ענן יתרונות וחסרונות יאפשרו לכם לערוך שיקולי דעת ולבחור באבטחת מידע. כך לא תצטרכו לדאוג מאיבוד מידע חשוב של העסק שלכם או של כל מידע פרטי אחר הקיים אצלכם במחשב. אין אף לא שרת ביתי אחד שיכול להתחרות באבטחת המידע הנמצאת במחשוב הענן, וזה יתרון חשוב שכדאי לחשוב עליו.

חסרונות

אחרי חלק מן היתרונות שמנינו במחשוב הענן, קיימים גם חסרונות, אך הם מעטים לעומת היתרונות. חיסרון ראשון הוא התלות שלכם באינטרנט ובשירותי הענן. אם תהיה תקלה בתקשורת, בשרת או באינטרנט, לא תהיה לכם גישה פתוחה לענן, וזה כשלעצמו יכול להיות קריטי כשהמידע חייב להיות בחזקתכם במצב נתון. חיסרון נוסף ואולי האחרון במספר הוא קצב עבודה איטי בזמן שמורידים ומעלים קבצים, אך כמו שניתן להבין, החסרונות מעטים לעומת היתרונות, לכן בעת השיקולים שתערכו למחשוב ענן יתרונות וחסרונות קחו בחשבון את התמונה הכללית לבחירה נכונה, נבונה וחד משמעית נסו  – בחירת מחשוב ענן לשדרוג המחשוב בבית, בעסק ובכל מקום.

שתפו