אסטרטגיית אבטחת מידע לשנת 2021

פריצות אבטחת מידע וגניבת נתונים, יכולות לעלות לא מעט כסף לארגונים ועסקים קטנים אם לא מתכוננים לזה כמו שצריך. במהלך השנים, ארגונים השקיעו סכומים אדירים של כסף על מנת להגדיל את  תשתיות האבטחה שלהם להתמודד עם פריצות ונסיונות “פישינג”, אך העסקים הקטנים עדיין נמצאים הרחק מאחור, והם מהווים יעד אידיאלי עבור אקרים וגורמים עוינים נוספים. לכן, אם אתם בעלי עסק קטן ורוצים להגן על הנתונים העסקיים שלכם, המדריך הזה הוא בשבילכם. במדריך זה נשתף את האסטרטגיה המקיפה של אבטחת נתונים, הכוללים מספר פרמטרים בשילוב גיבוי בענן בה תוכלו להיעזר כדי להגן על המידע בעסק שלכם. בואו נתחיל.

העריכו את הסיכונים הפוטנציאליים

הצעד הראשון בהגנה על המידע העסקי שלכם הוא הערכת הסיכונים הפוטנציאליים. אחד הדברים הראשונים שהאקרים עושים הוא להעריך את החולשה במערכות של העסק  שלכם. לכן, חשוב שתעריכו את הסיכונים הפוטנציאליים במערכות שלכם ואז תשתמשו במידע הזה כדי לתכנן אסטרטגיית אבטחה שתגן על העסק מפני פריצות . אתם יכולים ואפילו מומלץ  להיעזר בשירותי אבטחת מידע של צד שלישי, שיעשו את הבדיקות לפוטנציאל החדירה למחשבים , ויסייעו לכם לגלות את המקומות הפגיעים ביותר.

רוצים לקבל יעוץ והכוונה על אבטחת מידע ללא עלות?

פתחו מדיניות אבטחת מידע

לאחר שסיימתם להעריך את הסיכונים הפוטנציאליים , השלב הבא הוא לפתח מדיניות אבטחת מידע.

התחילו בהגבלת הגישה של אנשים לנתונים עסקיים חשובים הנמצאים על נמחשבים והכינו הרשאות אישיות על מנת שרק אנשים מורשים יוכלו לגשת לנתונים רגישים. נוסף על כך, הקצו מזהים ייחודיים לכל אדם מורשה ונהלו יומן רישום כדי לדעת מתי ניגשו לנתונים וחשוב מכך, מי ניגש אליהם.

בנוסף וודאו כי העובדים שלכם נועלים את המחשבים שלהם בכל פעם שהם קמים מהשולחן ובמיוחד בסוף היום . ובכך תמנעו כניסה למחשב מאדם שאינו מורשה לכך. כמו כן, וודא שכל היוזרים  משתמשים בסיסמאות חזקות וארוכות, שיידרש זמן רב לפיצוח ויקשו על מי שמנסה לפרוץ למחשבים. השתמשו בסיסמאות המורכבות מאותיות ומספרים.

אנטי וירוס סמל הגנה שחור עם זהב

"חנכו" את העובדים שלך

בכל הנוגע לתכנון אסטרטגיית אבטחת מידע, לעיתים קרובות מתעלמים מחשיבות העובדים, מה שיכול להוביל לכשל באבטחת המידע, מכיוון שלא משנה כמה תשקיעו באבטחת הנתונים , אם העובדים שלכם אינם “מאומנים” כראוי, ויודעים בדיוק מה עליהם לעשות, הדרך לפריצה למחשב נעשת קלה יותר, לימוד העובדים לשמור על כללי עבודה בטוחה על המחשב הוא נושא שאין להקל בו ראש.

כאמור, ברוב המחשבים בעסק מאיישים עובדים וישנם כמה נושאים שחובה שהם ידעו, כדי לעבוד בצורה בטוחה לצמצם את האפשרות לפריצה.

  • איך לזהות מיילים חשודים
  • מה עושים במקרה של מייל חשוד
  • כניסת לאתרים באינרנט
  • הורדת נתונים מהאינרטנט למחשב האישי
  • הרשמה לאתרים
  • זיהוי URL
  • ועוד מגוון רחב של פעולות  

השתמשו בזיהוי דו שלבי

לפעמים, לא משנה כמה התכוננתם לתקיפה על הנתונים שלכם, האקרים מתכוננים גם הם ולפעמים מצליחים להשיג את הסיסמה שלכם. זיהוי דו שלבי מספק שכבת הגנה נוספת ובעצם מבקש זיהוי נוסף כדי לאפשר כניסה למערכת חוץ מסיסמה,  לדוגמה : יידרש אישור נוסף דרך המכשיר הנייד של העובד על מנת לקבל גישה.

השתמש במערכות ותוכנות מעודכנות

בכל הנוגע להגנה על הנתונים העסקיים שלכם, חשוב מאוד שתשתמשו במערכות והתוכנות המעודכנות ביותר במחשבים. הסיבה : חברות התוכנה מעדכנות באופן קבוע את המוצרים שלהם כדי להפוך אותם לחזקים ולהסיר נקודות תורפה באבטחה. לכן, בדקו אם קיימים עדכונים באופן קבוע, וודאו שהמחשבים שלכם מעודכנים במערכת ההפעלה והתוכנות העדכניות ביותר!

דאגו לגבות את המידע שלכם בענן

אחד הנושאים החשובים והקריטיים ביותר בכל הקשור לאבטת מתונים הוא גיבוי המידע שלכם!

למקרה שכל מה שלמדתם עד עכשיו לא עזר ואותו האקר הצליח להערים על מנגנוני האבטחה שלכם ולפרוץ למחשבים שלכם, גיבוי בענן הוא קו ההגנה האחרון שלכם כי גם אם אותו האקר הצליח לפרוץ ו”לדוג” את המידע שלכם, זה לא סוף העולם, המידע שלכם מגובה בענן מרוחק ומוצפן ותוכלו לגשת אל הנתונים מכל מקום בעולם ובעל זמן!

גיבוי בענן הוא חלק משירותי מחשוב ענן לעסקים אשר כולל בתוכו מגוון שירותי ענן אשר גם יגנו עליכם מפני איבוד המידע שלכם ובנוסף יהפכו את העבודה בעסק שלכם לנוחה ויעילה יותר! 

מחיר של גיבוי בענן משתלם מאוד ביחס לערך ולהגנה שהשירות מספק לכם.

גבו את  הנתונים החשובים, כגון המידע של הלקוחות שלך, קבצים עסקיים, קבצי משאבי אנוש, שרטוטים ונתונים חשובים אחרים, אשר יהיה עליכם להפעיל מחדש במהירות במקרה של פריצה. 

למידע נוסף על גיבוי בענן היכנסו למדריך גיבוי בענן לעסקים 

השתמשו בתוכנת אנטי-וירוס

לאחר שדיברנו על הצורך בלימוד העובדים לעבודה בטוחה במחשב, בכל זאת יכול להיות מצב שאחד העובדים יכנס לאתר זדוני , אנטי וירוס ידע לנטר את האתר ולהתריע. בנוסף ימנע מ”להדביק” את המחשב שלכם בתוכנה זדונית

אנטי וירוס מקצועי מאפשר לסרוק את הקבצים אשר הורדו למחשב כדי לבדוק אם הם מכילים תכנים זדוניים כמו וירוסים, סוסים טרויאניים, תוכנות פרסום, תוכנות כופר או איומים אחרים.

השתמש ב- VPN לצורך תקשורת מאובטחת

אם ברצונכם לוודא שאיש אינו יכול לעקוב אחר הפעילויות העסקיות שלכם ברשת או בתקשורת, השתמשו ב- VPN אמין. VPN הוא כלי פרטיות שמגיע עם תקשורת מוצפנת, ומוודא שאיש לא יוכל לעקוב אחר הפעילויות שלכם ברשת. ישנם מגוון סוגים של VPN, למידע נוסף כנסו למדריך מה זה VPN?

בעידן קורונה ( ולא רק ) עובדים רבים עובדים מהבית וניגשים למערכות מרחוק  לכן, חשוב מאוד שהם תמיד ייגשו לתוכנות באמצעות VPN, מה שיהפוך את  הגישה לנתונים לגישה  מוצפנת ומאובטחת. 

לסיכום!

בהתחשב במספר איומי הסייבר המתרחשים על בסיס יומי, זו ללא ספק משימה מאתגרת להגן על העסק שלכם ממי שמנסה לפגוע בו, אנחנו מקווים שנתנו לכם כמה כלים שיוכלו לעזור לכם לצלוח במשימה!

 יש לכם שאלות? רוצים לדעת יותר ולדבר עם איש אבטחת מידע מקצועי? 

צרו קשר ואנשי אבטחת המידע שלכם יספקו לכם מידע מקצועי

כתיבת תגובה