גיבוי בענן בתשלום VS גיבוי בענן חינמי מה עדיף?

תוכן עניינים

בעידן הנוכחי, הכל מתועד כל הזמן. כאנשים פרטיים אנחנו מצלמים ומסריטים את עצמנו, את הילדים, את חוויות החיים היומיומיות ובעיקר את המיוחדות. בעבודה אנחנו מתעדים שיחות, ישיבות, הסכמים, וכמות אדירה של מידע ונתונים לגבי לקוחות, מוצרים ועוד. מה יקרה אם יום אחד תהיה תקלה בטלפון, במחשב או בשרת בו הכל נמצא? זו יכולה להיות קטסטרופה אישית או אפילו התמוטטות של עסק… לכן גיבויים בענן או שירותי מחשוב ענן הם הדרך הנכונה לשמור על הנתונים החשובים לנו.

סוגי גיבויים בענן

החברות הגדולות והידועות בשוק המחשוב, מציעות שירות גיבויים בענן. לפני שבוחרים איפה ואיך לגבות את המידע, צריך לבדוק את מאפייני השירות הניתנים, ואת מסלולי הגיבוי האפשריים בחינם ובתשלום. חשוב להבין מהו נפח הנתונים שצריכים לגבות ובאיזו תדירות, האם זהו גיבוי אוטומטי או יזום, והאם מפנה מקום במכשיר ממנו מגובה, או משאיר עותק שעדכון בו משנה גם את הגיבוי בענן. נרצה דרך להבטיח שהמידע העדכני שלנו נגיש מכל מקום ובכל זמן.

נפח גיבוי

ישנה אפשרות של גיבויים מומלצים בענן בחינם עד נפח מסוים, ומעל נפח מידע זה, הגיבוי הוא בתשלום. ישנם גם מסלולים בתשלום נמוך ללא הגבלת נפח בתקופה הראשונה, ובסופה מתחיל תשלום על פי נפח המידע. מידע עסקי של חברה או ארגון הוא בדרך כלל בנפחים גבוהים, וגם צריך להישמר הרבה זמן לאחור. לא סביר שנפח גיבוי ללא תשלום יספיק לעסק ולכן יהיה צורך בגיבוי בתשלום. במסלול כזה, קל מאוד גם להוסיף מיידית שטחי אחסון לגיבוי בענן, על פי הצורך העסקי.

רוצים לקבל יעוץ והכוונה על שירותי ענן ללא עלות?

אבטחת מידע

גם גיבויים בענן  חשופים לניסיונות פריצה וגניבה של המידע. בגיבוי בענן בתשלום מופעלות פרוצדורות מורכבות יותר של אבטחת מידע, בין אם בהצפנה או בשיטות אחרות, על מנת להגן על המידע מכל דליפה. ישנן חברות שמציעות תקופת ניסיון של כשנה ואחריה יידרש תשלום. סביר להניח שבתקופת הניסיון כבר ייראו כל היתרונות של השמירה על המידע ונבחר להמשיך במסלול זה בתשלום. להרבה עסקים יש גם אתרי אינטרנט פעילים ביותר שצריך לשמור ברמה גבוהה של ודאות שלא יפלו בגלל תקלות טכניות של שרתים, פריצות סייבר וכו’.

שימוש בפונקציות נוספות בענן

גיבויים בענן שניתנים בחינם מאפשרים לרוב רק שטח אחסון ושחזור המידע במקרה הצורך. גיבוי בתשלום מאפשר לעיתים זמן שחזור מהיר יותר לכמויות נתונים גדולות במקרה של בעיה ושימוש בעוד הרבה פונקציות שקיימות בשרתי החברות הגדולות שמעניקות גיבוי זה. כך, בסכום לא גדול, מרוויחים יכולות נוספות לעסק שמאוד כדאיות ויוצרות רווח והתקדמות עסקית.

אז בשורה התחתונה, גיבויים בענן בתשלום הם הפתרון הבטוח ביותר בין אם אנחנו מחזיקים מידע אישי רגשי שמשמעותי לנו, או נתונים עסקיים חשובים. שווה לכולנו להשקיע סכום כסף לא גדול בגיבוי בענן בתשלום על מנת לאפשר לנו ביטחון ושקט נפשי, ולדעת שלא משנה מה יקרה, הנתונים שלנו בטוחים ושמורים.

להצעה משתלמת ל שירותי מחשוב ענן מלאו פרטים!