בעלי עסקים! 5 דרכים לדעת האם אתם צריכים שירותי ענן

גיבוי בענן היא טכנולוגיה מודרנית המאפשרת לבעלי עסקים לשמור את הנתונים העסקיים שלהם בענן מאובטח, אליו הם יכולים לגשת מכל מקום ברחבי העולם ובבל זמן. יש לכם עסק? רוצים לדעת האם שירותי ענן מתאימים גם לכם?  הגעתם למקום הנכון! במאמר זה נענה על 5 שאלות חשובות  שיעזרו לכם לדעת האם גם אתם זקוקים לשירותי גיבוי ענן. בואו נתחיל

1. איפה אתם שומרים את המידע של העסק שלכם?

השאלה הראשונה היא כנראה השאלה החשובה ביותר והיא

איפה אתם שומרים את המידע שלכם? 

אם חשבתם לעבור לשירותי מחשוב ענן , חשוב מאוד שתדעו את התשובה לשאלה זו. בדרך כלל, עסקים קטנים עד בינוניים מעדיפים לשמור את המידע העסקי שלהם במחשבים ניידים, מחשבים נייחים וכוננים קשיחים חיצוניים.

אם גם בעסק שלכם המידע נשמר באחד מהשיטות הנ”ל אתם נמצאים בסיכון. מחשבים ניידים ונייחים מועדים לפריצה, אם האקרים יצליחו לפרוץ  ולקבל גישה למחשב בעסק שלכם,  הדרך לפגיעה במידע היא קצרה קצרה מאוד. באופן דומה, אם המידע נשמר בכוננים קשיחים. חיסרון נוסף בשמירת מידע על כוננים קשיחים היא שבמידה והכונן נפגע ככל הנראה המידע שלכם יפגע גם כן

רוצים לקבל יעוץ והכוונה על שירותי ענן ללא עלות?

2. האם אתם מגבים את המידע העסקי שלכם?

כל הרעיון של “גיבוי” הוא לאפשר לבעלי העסקים לגשת למידע במקרה וקורה משהו בלתי צפוי ואין גישה למידע.  כאמור אם המידע העסקי נשמר על המחשב הנייח המקומי בעסק  או בכונן הקשיח , כנראה שהמידע לא מגובה כך שאם תאבדו גישה או שיקרה נזק לאחד ממכשירים אלו, גם המידע העסקי יאבד וחבל! 

לכן, אם אתם לא רוצים לאבד את הגישה למידע העסקי שלכם, חשוב שהוא יגובה בפלטפורמה מאובטחת על בסיס יומי. שרתים בענן הן הפתרון האידיאלי, הזול והמאובטח ביותר לגיבוי מידע עסקי

3. האם המידע שלכם מוגן בפני "פגיעות טבעיות" ?

למה אנחנו מתכוונים? זה נכון ששירותי ענן מגנים עליכם מפני פריצות וזליגת מידע לגופים שרוצים לעשות נזק לעסק שלכם שלכם ממגוון סיבות.

אבל! יש פגיעות נוספות שיכולות לגרום לאיבוד המידע העסקי שלכם ברגע. הפסקות חשמל פתאומיות שגורמות נזק למחשבים ולדיסק הקשיח, בעונת החורף ברקים שיכולים לעשות את אותו הנזק בדיוק ועוד..

לכן שימוש בטכנולוגיית ענק מספקת לכם שקט נפשי בכך שאתם יותר שבכל זמן המידע העסקי שלכם מוגן ומאובטח מכל מכה שלא תבוא.

4. למה שמישהו ירצה לגנוב את המידע שלכם?

יש תשובות רבות לשאלה זו, ננסה לתמצת.

כיום, אחד האיומים העיקריים על עסקים הוא Ransomware ( דרישה לתשלום כופר עבור המידע שלכם )  שמשפיע על אלפי עסקים ברחבי העולם וגורם למיליוני שקלים של נזק מבחינת הכנסות. איומים נפוצים אחרים הם התקפות סייבר, התחזות, אימיילים זדוניים ועוד.

הדרך להתמודד עם איום זה היא פשוטה מאוד, גיבוי בענן! כאשר המידע העסקי מאובטח בשרת וירטואלי בענן, אין לפורצים “קלף” עליכם בכך שלא תקבלו את המידע שלכם בחזרה ובכך לא תהיו נתונים לסחיטה

5. מה העלות של שחזור נתונים עסקיים?

נתחיל מהסוף, הרבה מאוד כסף!

בין אם תשלום להאקרים עבור קבלת המידע בחזרה או תשלום למעבדה על מנת שינסו ( לא תמיד זה עובד ) לשחזר את המידע העסקי שלכם, מדובר בסכומים גבוהים מאוד שבדרך כלל בעלי עסקים קטנים ובינוניים לא מצליחים לשלם ובכך מאבדים סופית את המידע הכל כך חשוב ש העסק שלהם. 

 

5. לסיכום

אם אחת מהתשובות לשאלות ששאלנו מתאימה גם לעסק שלכם, כדי לכם מאוד לשקול מעבר לשירותי גיבוי בענן. טיפול בבעיה לאחר שמידע אובד היא סיפור גדול מאוד וכדאי להקדים תרופה למכה!