לרכוב על הענן – יתרונות לגיבוי בענן

טכנולוגיית מחשוב ענן מאפשרת לצרוך משאבים ושירותי מחשוב מיחידות קצה המרוחקות מהמשתמשים. בעקבות כך, שירותי דואר אלקטרוני שמוכרים לכולנו כמו ג’ימייל, הוטמייל ונוספים, מבוססים כולם על שימוש במחשוב ענן. היופי והיתרון המשמעותי הוא שניתן לגשת לכל שירות בענן מכל מחשב או טלפון נייד.

מעבר לכך, שירותי ענן יכולים גם לסייע בצמצום וחיסכון של הוצאות רבות לארגונים ועסקים ומדוע? כי במקום שנצטרך לרכוש מערכות מחשוב שמספקות שירותים בתשלום על ידי ספקים חיצוניים, ניתן פשוט להשתמש בשירותי ענן שמציעים גם גישה לגיליונות אלקטרוניים (ראו לדוגמה את השירות של גוגל דרייב, גוגל דוקס, גוגל שיטס ודומיהם).

גיבוי בענן – אידיאלי גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים

למה גם לכם כדאי להשתמש בגיבוי בענן? ובכן, יש מספר יתרונות בהם:

-מחיר – אם נשווה גיבוי בענן לשאר פתרונות הגיבוי, נוכל לראות שגיבוי בענן הוא זול משמעותית. יתרה מזאת, אפשר לגבות כמויות גדולות של חומרים וכל זאת בעלות סבירה. מעבר לכך, אפשר גם להיות בטוחים שהחומרים נשמרים בצורה המאובטחת ביותר.

-נגישות – אין ספק שכאשר מדובר על שירותי גיבוי בענן, היתרון המשמעותי שקופץ קשור בוודאי לאפשרות לגשת למידע מכל מקום ובכל שעה.

-מקום – בדרך כלל, אין הגבלת מקום, כלומר תמיד יהיה לכם מקום בענן ותמיד תוכלו להגדיל את נפח האחסון. זאת בניגוד לאמצעים פיזיים כמו דיסק קשיח חיצוני, שאם נגמר המקום אז אין אפשרות להרחיב אותו, אלא צריך לרכוש אחד עם נפח גדול יותר.

מהירות – מהירות התגובה היא גבוהה. רשת הענן בנויה כך שהיא כמעט ולא נופלת וגם אם קרסה רשת האינטרנט הרי ששירותי הענן מספקים מענה ותגובה שהינם מהירים יחסית.

1 גי'גה במתנה למצטרפים לשירותי מחשוב ענן

שימושים למחשוב ענן - ניהול מערכת נוכחות

כיום, אפשר לראות הרבה עסקים וארגונים המבצעים שימוש בשעוני נוכחות המקושרים לרשת האינטרנט ובפרט לענן. לשעונים כאלה יש המון יתרונות בהם כאשר המשמעותי בהם הוא ניהול שעות העבודה של העובדים בצורה חכמה, פשוטה והכי חשוב – אפקטיבית.

מה היתרונות הנוספים שיש בשימוש בשעון נוכחות בענן

-העובדים יכולים לדווח את שעת הכניסה למקום העבודה ואת שעת היציאה ממנו באמצעות מספר דרכים שהינן, דרך הטלפון הסלולרי האישי, דרך מערכת של זיהוי פנים, דרך התחברות למסוף או באמצעות חיישני קירבה. המערכת כולה מחוברת לאינטרנט והנתונים משודרים לענן.

-למנהלים ובעלי תפקידים בכירים, יש אפשרות לצפות בכל רגע נתון, בנתוני הכניסה והיציאה של העובדים. הדבר מהווה יתרון שכן המעסיק יכול לדעת כיצד להתמודד עם מצב בו יש מחסור בעובדים ובכלל המעסיק יכול לקבל מידע לגבי הנוכחות של הצוות.

-ניתן לחבר את מערכת הנוכחות הנמצאת בענן, גם למערכת השכר. כך אפשר להיות בטוחים שהפקת תלושי השכר תבוצע ללא שום טעויות רישום ובהתאם לנתונים שהוזנו.

-בזכות מערכת הנוכחות, ניתן גם להפיק דוחות הכוללים נתונים לגבי מספר השעות שעבד כל עובד וכמו כן ניתן לבדוק האם העובד עשה גם שעות נוספות או האם הוא החסיר ימי עבודה וכמה.

-המערכת יכולה גם לספק תמחורים לגבי פרויקטים עתידיים ומה הכוונה? באמצעות המערכת, ניתן לבדוק כמה שעות הוקצו לפרויקט מסוים וכמה שעות עבדו העובדים ובהתאם לכך, בפעם הבאה אפשר להעריך את מספר השעות שיידרשו לפרויקט.

שורה תחתונה

אין ספק שלכל עסק וארגון כדאי להשתמש במחשוב ענן ובפרט עבור מערכת נוכחות. כפי שקראתם, אפשר לראות שיש המון יתרונות ובכלל התועלת עולה משמעותית על עלויות המערכת.