גיבוי בענן לעסקים – צ’ק ליסט לפני רכישה ב 2024

תוכן עניינים

בעשור השלישי של המאה ה-21, מהפכת מחשוב הענן לא פוסחת על אף תחום ועסק. היתרונות במחשוב ענן רבים, נזכיר כמה מהם: חיסכון בנדל”ן (ביטול חדר השרתים), חיסכון בעלויות מחשוב וכוח אדם וכמובן, אבטחת מידע משופרת. מרכיב מהותי באבטחת מידע במחשוב ענן, הוא גיבוי המידע. ברמת העיקרון גיבוי בענן מייצר הפרדה בין המיקום הפיזי של העסק לדאטה הרגיש שלו באמצעות שמירת המידע על שרת בענן מאובטח ומוצפן. ההפרדה הזו מספקת ביטחון הן בהיבט של השרידות הפיזית של המידע (למשל, במקרה של חלילה שריפה בעסק) והן בהיבט של אבטחת המידע השוטפת – לכן יש קונצנזוס שגיבוי בענן הוא שירות מומלץ. אחרי שזה נאמר מאחר שהיום הרבה מאוד גורמים מציעים שירותי גיבוי בענן לעסקים במגוון תצורות, עלויות ומודלים הכנו עבורכם צ’ק ליסט קצר שיסייע לכם לדעת למה חשוב לשים כדי לקבל החלטה מושכלת בבחירת ספק של גיבוי בענן לעסקים.

אבטחה אבטחה אבטחה

כאמור, אחת ההבטחות המרכזיות של מחשוב ענן הוא נושא אבטחת מידע. לא כל ספק גיבוי מתנהל באותם סטנדרטים של אבטחה. ההמלצה היא לצלול לנושא ולבדוק את הרקורד המוניטין ואת ציון האבטחה שהספק קיבל בסקירות השוואתיות.

רוצים לקבל יעוץ והכוונה על שירותי ענן ללא עלות?

אחזור ושיחזור מידע

גיבוי מידע זה דבר חשוב, אבל יש לו גם תכלית – אנחנו מגבים מידע מתוך הנחה שיום אחד נצטרך לגשת ולמצוא אותו. יש מערכות בהם אחזור ושיחזור המידע הוא קל ופשוט ומיידי, יש מערכות בהן המידע נשמר בגישה מהירה לזמן מוגבל ויש כאלה בהן מדובר בפעולה יותר ארוכה ומורכבת. בכל מקרה חשוב להבין האם יכולת אחזור ושיחזור המידע תואמת את ליבת הפעילות של העסק שלכם.

גיבוי חם או גיבוי קר?

בהמשך לסעיף הקודם ובקשר הדוק אליו, בתחום מחשוב הענן מבחינים בין שני צורות של גיבוי – ‘גיבוי חם’ ו’גיבוי קר’. בפלטפורמה של גיבוי חם, מותקנות כל תשתיות התוכנה, כך שבמקרה של תקלה או קריסה בעסק ניתן להגיע למידע כמעט בזמן אמת. מנגד בגישת הגיבוי הקר, נדרשת פעולת אחזור ושחזור והמידע אינו נגיש מיידית. אין תשובה אחת נכונה והבחירה ב’קר’ או ‘חם’ תלויה בצרכים הנובעים מליבת הפעילות של העסק.

נפח אחסון

כמו שכל משתמש ב-Gmail יודע, גם מידע דיגיטלי תופס מקום. כשאתם רוכשים גיבוי ענן לעסקים, אתם בעצם רוכשים ‘חלל אחסון למידע’, חשוב להבין האם נפח האחסון שמציעים לכם במסגרת העסקה, אכן תואם צרכי הפעילות השוטפת של העסק שלכם.

שירות

כשעובדים עם ספק מחשוב ענן חיצוני יש משמעות עצומה לאיכות השירות והזמינות שלו – תקלות, הדרכה וסיוע למשתמשים במערכת, פרויקטים מיוחדים או שינויים בגישה לדאטה – כל אלו דורשים זמינות וגישה שירותית גבוהה. חשוב לוודא מה הספק מציע לכם בגזרה הזו ועם השירות שהוא מספק עונה על הצרכים שלכם.

מחיר השירות

כמו בכל מוצר אחר, גם כשרוכשים גיבוי ענן לעסקים, יש משמעות למחיר של גיבוי בענן. כמובן שהמחיר יושפע לעיתים גם מהפקטורים הקודמים שהזכרנו (למשל, ‘גיבוי חם’ עולה יותר מ’גיבוי קר’) בשורה התחתונה כל עסק צריך לשקלל את כל המשתנים האלה ולמצוא את הספק הכי משתלם עבורו.

לסיכום

לאחר כל בדיקת הפרמטרים, תדענו טוב יותר איך לגשת לקבל שירות של גיבוי בענן. ON365 מתמחים בשירותי ענק לעסקים כבר למעלה מ 15 שנה .

להצעה משתלמת ל שירותי מחשוב ענן מלאו פרטים!