נכנסים לחשבונות שלכם דרך הודעה במייל? זה יכול לעלות לכם ביוקר!

מי שאיתנו לא מקבלך עשרות מיילים מידי שבוע ממגוון אתרים אליהם אנחנו רשומים?

החל ממיילים מהבנק שמבקש מכם להיכנס להסדיר משהו בחשבון שלכם, ועד למשלוח מהסופר שמשווק לכם מבצעים מדי שבוע ושכל שעליכם לעשות הוא להיכנס לחשבון שלכם ושם יופיעו לכם המבצעים.

אבל! האם המיילים שאתם מקבלים באמת מגיעים מאותו שאתר שאליהם אתם רשומים? אחת השיטות הנפוצות איתם האקרים משתמשים על מנת לגנוב את פרטי האשראי שלכם או להשתלט לכם על המחשב הוא באמצעות מיילים זדוניים!

מה הוא מייל זדוני ?

מייל זדוני הוא מייל שנראה בדיוק, אבל בדיוק כמו המייל האמיתי אותו אתם מקבלים מהאתר אליו אתם רשומים, רק כאשר אתם מכניסים את הפרטים שלכם, הם לא מגיעים לאותו  ( הבנק לדוגמא ) שאליו רציתם להיכנס, אלא נשלחים ישירות לאותו האקר שעכשיו יש לו גישה לחשבון שלכם והוא יכול לעשות את כל העולה על רוחו.

איך האקרים שולחים מייל שנראה בדיוק אותו הדבר כמו המייל האמיתי? ובכוון בשפת תכנות יש מה שנקרא צד לקוח. זאת אומרת שאת הקוד שכותבים ניתן לראות בלחיצת כפתור על המקלדת ולראות בדיוק באיזה קוד השתמשו להעתיק אותו. כן, כל כך פשוט!

הדרך הנפוצה ביותר בא משתמשים האקרים על מנת לגרום לנו בעלי החשבון ללחוץ על הקישור מבלי לחשוב היא שליחת מייל מלחיץ ומאיים כגון: “החשבון שלך הוקפא לחץ כאן כדי לדבר עם נציג” ועוד מכוון מיילים באותו הסגנון

רוצים לקבל יעוץ והכוונה על שירותי ענן ללא עלות?

איך להימנע מכניסה למייל זדוני?

אז איך אפשר בכל זאת להימנע ממצב לא נעים זה שיכול להפוך מהר מאוד לתשלום כופר להאקרים? אש יש כמה דרכים!

  • אל תיכנסו לאתרים דרך המייל – הדרך הראשונה שהיא גם הבטוחה ביותר והמתבקשת ביותר היא, פשוט אל תיכנסו לאתרים דרך המייל! קיבלתם הודעה מהבנק? כנסו לאתר הבנק ומשם להודעות. הכי נכון והכי בטוח
  • הביטו אל כתובת האתר – אם בכל זאת אתם רגילים להיכנס לאתרים דרך הודעות במייל, תבדקו מה כתובת האתר. לכל אתר יש כתובת, מה שנקרה בשפה המקצועית URL.  כתובת האתר נמצאת בחלק התחתון של העמוד ברגע שתעמדו עם העכבר על הקישור בהודעה  וכך תוכלו לראות לאן הלחיצה על הכפתור תוביל אתכם.
כפתור מייל
  • גיבוי בענן גיבוי בענן לא יעזור לכם במקרה של גניבת כרטיס אשראי לדוגמה, אבל, אם האקרים יצליחו להשתלט לכם על המחשב “ולדוג” לכם את המידע למטרות בקשת כופר, כל המידע שלכם יהיה מגובה בענן ובכך לא תיפלו בפח.

לסיכום

מאות אלפי מיילים זדוניים נשלחים מידי יום! המטרות של האקרים הן גדולות ומגוונות, עשו הכל על מנת להימנע ממצב שבו מצליחים לגנות את הפרטים שלכם. אל תתעצלו וכנסו לכל אתר בנפרד דרך המשתמש שלכם ובכך תמנעו אי נעימות