מה זה סינון אתרי אינטרנט ולמה זה חשוב?

סינון אתרי אינטרנט הינו מנגנון שאינו מאפשר למשתמשים להציג קישורים או אתרים ספציפיים,  על ידי הימנעות מהדפדפנים שלהם מהעלאת הדפים “המלוכלכים”. מסנני אתרי אינטרנט אלו מפותחים בדרכים מגוונות ונוטים להציע פתרונות רב ממדיים למשתמשים פרטיים, מוסדות או עסקים פרטיים.

כיצד עובד סינון אתרי אינטרנט?

 ראשית, יש להם את היכולת לחסום את התוכן, לפי האיכות הספציפית של אתר, לאחר בדיקה של התוכן. ברוב כלי סינון הרשת פועלים ממסדי נתונים של URL משודרג היטב, שמציין ומזהיר אילו אתרים קשורים זה לזה עם איום פוטנציאלי של תוכנות זדוניות, וירוסים, דיוג או דברים מזיקים אחרים. סינון אתרי אינטרנט נראה פשוט, אולם כאשר מנסים לחפור עמוק בפנים הוא מסתבך למדי.  ישנם מיליארדי אתרים ברשת העולמית, ופשוט בלתי אפשרי להוסיף את כולם למערכות ורשימות תוכנה לסינון אתרים כך שיש הרבה עבודה לבצע!

לגיבוי מהיר בענן ומידע נוסף

סוגים שונים של סינון אתרי אינטרנט:

  • Whitelist & Blacklist Filters

תוך כדי שימוש ברשימות שחורות ( Blacklist ), מנהל האתר מוסיף את כל האתרים הנחשבים לא מתאימים או מסוכנים  באופן ידני לתוכנה ואתרים כאלה נחסמים כתוצאה מכך.

  • Keywords & Content Filters

מילות מפתח ומסנני תוכן –  דומה לסוג הקודם של סינון אתרי אינטרנט, אך ההבדל העיקרי הוא היקפו הגדול יותר. מסנן תוכן ומילות מפתח יסנן מילות מפתח או תוכן מזיק כדי להפסיק את הגישה והתצוגה שלו.

חשיבותו הרבה של סינון אתרי אינטרנט

בימינו, אבטחת אינטרנט הפכה לנושא ליבה עבור הרבה משתמשים וכאלה שעדיין לא בטוחים בשימוש בטוח באינטרנט , סינון אתרים יכול להיות דרך אידיאלית להימנע מפגיעת אבטחה ולהימנע מהתקפות. על ידי בדיקת התוכן העובר אצל העובדים בארגון,  יש אפשרות  לעסקים להסדיר תקנות IT יחד עם גיבויים למניעת גניבת נתונים. מכיוון שהביטחון עבור כל עסק הוא הכרחי, כך ברגע שכל מקור או מידע פרטי ידלוף, הדבר יפגע במוניטין של החברה באופן מיידי ומשמעותי. אז בתרחיש כזה, של ניסיון פריצה, לטכניקות סינון אתרי אינטרנט יש יכולת למנוע ממשתמשים להתקרב לאתרים כאלו המהווים איום זדוני. סינון אתרי אינטרנט מאפשר לעסקים לחסום אתרים מזיקים וכך לשמור על אבטחת האתרים שלהם.

שתפו